Twitter

Pulkovo kadottaa matkatavaroita

Suurimmat pietarilaiset matkanjärjestäjät valittavat, että Pulkovon lentokentän uuden terminaalin työntekijät kadottavat asiakkaiden matkatavaroita. Esimerkkinä mainitaan, että yhden matkatoimiston asiakkaista satakunta saapui touko-kesäkuussa Turkissa, Kreikassa tai Bulgariassa sijaitsevaan lomakohteeseensa ilman matkalaukkuja. Vastaavanlaisia valituksia kuullaan myös Pulkovosta lähteviltä kotimaanlennoilta, uutisoi Fontanka.

Pulkovosta kerrotaan, että matkatavaraa eksyy siellä harhateille vähemmän kuin maailman kentillä keskimäärin.

Pulkovon matkatavarankäsittelyn ongelmista tiedotti useilta matkatoimistoilta valituksia saanut Venäjän matkailualan liitto. Ongelmat ovat liiton mukaan alkaneet viime joulukuussa avatun uuden terminaalin käyttöönoton jälkeen. Vain ykkös- ja kakkosterminaalien ollessa käytössä kentän toiminta ei ollut niin mittavaa.

– Kesämatkailukauden huippu on kuitenkin edessä. Ellei tilanne muutu, joudumme lähettämään viralliset kirjelmät Rosaviatsijaan ja muihin valtion elimiin, sanotaan liiton tiedotteessa.

Pulkovoa hallinnoivan OOO Vozdushnye vorota Severnoi stolitsy -yhtiön edustaja toteaa, että kun matkatavaran Left Behind Index maailman lentokentillä on kuukaudessa keskimäärin 1 %, Pulkovossa se oli maaliskuussa 0,67%, huhtikuussa 0,81% ja toukokuussa 0,71%. Huhtikuussa Pulkovon matkatavarahakupalveluun otti yhteyttä 1977 henkilöä, toukokuussa 2072. Pulkovon uudessa terminaalissa on käytössä hollantilaisen Vanderlane Industries -yhtiön pitkälle automatisoitu matkatavarajärjestelmä. Matkailualan edustajat epäilevät, että järjestelmän ohjelmistossa on virittämisen varaa.

Fontanka mainitsee Pulkovon uuden terminaalin käyttäjien valittaneen jo aiemmin myös mutkikkaasta reitistä ja puutteellisesta opastuksesta pysäköintitiloilta terminaaliin sekä pitkäksi venyvistä kenttäbussin odotusajoista lentokoneessa.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Salasana hukassa?