Twitter
Premium asiakkaat voivat julkaista oman tiedotteensa Profiili-sivultaan.

Lahti ja seudun kesätapahtumat näkyvät ja kuuluvat Pietarissa

  • status
  • Kommentoi

Lahden seudun brändistä, asumisen ja matkailun markkinoinnista sekä matkailupalveluiden myynnistä ja matkailuneuvonnasta vastaava Lahden seutu – Lahti Region Oy katsoo vahvasti myös itään. Lahti seutukuntineen on ensimmäistä kertaa Visit Finlandin kumppanina Pietarin alueella toteutettavassa näyttävässä Tapahtumien Suomi ‐markkinointikampanjassa.

Venäläiset pitävät Suomea ennen kaikkea luonto‐ ja mökkimatkailukohteena ja tarjolla olevat tapahtumat ovat jääneet matkailijoiden keskuudessa vähemmälle huomiolle. TAK Rajatutkimuksen 2012 mukaan venäläisiä kuitenkin kiinnostaisivat matkakohteessa myös tapahtumat. Tätä informaatiokuilua tullaan kevään ja kesän matkailukauden ajan kuromaan umpeen muun muassa workshoppien, Pietarissa toteutettavan ulkomainonnan, radio‐ ja internetmainonnan sekä sosiaalisen median avulla.

‐ Kampanjan tavoitteena on kevään ja kesän aikana kasvattaa venäläisten kiinnostusta Suomea ja Lahden seutua kohtaan tapahtumien avulla, kertoo Lahti Region Oy:n Venäjän markkinoinnista vastaava Kirsti Simola.

Tapahtumapartnereiden myötä Lahden seudun tarjonta profiloidaan eri kohderyhmille. Tapahtumapartnerit on jaettu kolmeen teemaan kevään ja kesän tarjonnan mukaisesti. Lahden seudun kesän tapahtumatarjontaa nostetaan esille musiikki‐ ja pyöräilytapahtumien sekä moottoriajoneuvojen ja moottoriurheilun tapahtuma‐areenana.

Tapahtumien Suomea promotaan ensimmäisen kerran huhtikuun lopulla Kulttuurikeittiötapahtumassa Pietarissa. Kulttuurikeittiö yhdistää musiikin, ruuan, matkailun, taiteen ja designin. Torstaina 24.4. paikalle kutsutaan alueen matkailuammattilaisia ja median edustajia. Perjantaina 25.4. keittiön ovet ovat avoinna kaikille suomalaisesta kulttuurista ja tapahtumista kiinnostuneille pietarilaisille.

‐ Lahden seudun tapahtumista ovat Pietarissa kertomassa mm. Riku Routo Suomen Moottoripyörämuseosta, Marika Kakko Sibeliustalosta sekä Oskari Hakala Summer Upista. Tapahtumakorimme yhtenä ideana on, että osallistuakseen matkailijan ei tarvitse juurikaan tehdä ennakkovalmisteluja, vaan päätöksen tapahtuman mahduttamisesta omaan lomaan voi tehdä vaikkapa lomamökillä viettämänsä viikon aikana, kertoo Lahden seutu – Lahti Region Oy:n toimitusjohtaja Raija Forsman.

‐ Tapahtumat ovat tärkeä osa Lahden seudun kesälomatarjontaa ja tästä halutaan viestiä myös kansainvälisille vierailijoillemme.

‐ Tapahtumien Suomi ‐kampanjaan ja Kulttuurikeittiön workshoppiin mukaan pääsy on Suomen Moottoripyörämuseolle todella tärkeä mahdollisuus päästä Venäjän markkinoille, iloitsee Riku Routo. ‐ Kiinnostus moottoripyöräilyä kohtaan Venäjällä on valtava ja meillä Suomen Moottoripyörämuseossa on sellaista nähtävää, joka kiinnostaa venäläisiä.

‐ Samalla matkalla neuvottelemme Ace Café Russian perustamisesta Venäjälle, kertoo Routo, joka omistaa Ace Cafén oikeudet Venäjällä.

Lahti Region Oy toteuttaa toukokuussa yhteistyössä Visit Finlandin kanssa kaksipäiväisen matkanjärjestäjävierailun, joka tuo Lahden seudulle noin 50 venäläistä matkanjärjestäjää tutustumaan alueen matkailu‐, tapahtuma‐ ja palvelutarjontaan. Vierailun aikana järjestetään Päijänne‐workshop.

Lahden seudun venäjänkieliset nettisivut ovat uudistuneet tammikuussa 2014 www.vistilahti.ru. Lahden seudun kesäkuussa 2013 perustetussa sosiaalisen median http://vk.com/regionlahti ryhmässä n. 2500 jäsentä.

Faktaa Tapahtumien Suomi Venäjällä 2014 ‐kampanjasta Lahden seutu Visit Finlandin partnerina

  • kampanja‐aika huhti‐heinäkuu 2014
  • Lahden seudun tapahtumateemat: musiikki, pyöräily, moottoriajoneuvot ja moottoriurheilu (mukana 11 tapahtumajärjestäjää teemoihin sopivine tapahtumineen)
  • Ulkomainoskampanja Pietarissa huhti‐toukokuussa – katujulisteet 120 kpl (liitteenä kuvia julisteista)
  • Kulttuurikeittiö‐tapahtuma Pietarissa 2 pv, to 24.4. matkailupäivä – Lahden seudulta mukana Sibeliustalo, Summer Up ja Suomen Moottoripyörämuseo tapahtumineen sekä Lahti Region Oy
  • Radiomainontaa 7:llä kanavalla Pietarissa, Lahden seudun mainoksia 336 x 20 sek. spotti (112 / 2 vkoa / 3 kk)
  • Bannerimainointaa Yandex‐hakukoneessa, ohjaus visitlahti.ru‐sivustolle, 300 000 näyttökertaa
  • Bannerimainointaa visitfinland.com/ru‐sivustolla, rotaatio huhti‐heinäkuussa
  • Alueiden, tapahtumien ja niihin matkustamisen markkinointi Visit Finlandin vk‐ ja fb‐tileillä
  • Lehdistömatkat toukokuussa ja heinäkuussa Lahden seudulle, 5‐7 pietarilaista median edustajaa per matka
  • Kampanjan muut partnerit Lahden lisäksi Helsinki, Turku ja St. Peter Line

Lisätietoja:

Lahden seutu – Lahti Region Oy, toimitusjohtaja Raija Forsman, p. 040 516 2803
Lahden seutu – Lahti Region Oy, markkinointipäällikkö Kirsti Simola, p. 040 865 6890

Lahden seutu – Lahti Region Oy toteuttaa kaksivuotista Etabloituminen Venäjän markkinoille ‐ hanketta, jonka tarkoituksena on tavoitella matkailijoita Lahden seudulle Pietarin ja Moskovan alueilta uudenlaisten markkinointimenetelmien ja verkostojen avulla.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Salasana hukassa?